Från Zickermans värld

söndag, november 29, 2009

Första advent minsann!

En ganska så lat och trevlig söndag. Lite kort bara. Söndagar har en tendens att vara det. Jag är egentligen en anhängare av söndagar, men de fick gärna vara längre.. Vårens program är klart, terminens sista kurser går av stapeln och cirklarna har julavslutning. Jag är trött. Jag ser fram emot att vara ledig.

I går var vi ut en sväng till Gustavsbergs hamn och Julmarknad i de Öppna Ateljerna. Mycket fint att kika på! Ingen självklar hit med alla betongtrappor för mamma med ont i benen, men ändå en trevlig dag. Dagens byte blev en varsin kopp av Åsa Lindström, ni skymtar dem nedan. Såg hennes keramik i somras på Hablingbo Crêperie - till Bs stora glädje kunde man köpa sekunda koppar i ateljen utan guldkant. Han gillar inte guld. Möjligen en udda egenskap hos en arkeolog.. Men men.

Lite bilder från dagen. Lat söndagsfrukost med ett märkligt stort antal pålägg, fram med adventsljusstaken och på med julduken. Nu är det dags att komma i stämning, i skön, avslappnad, kryddoftande vinterstämning.



En alldeles ny återbruks-stake från Afroart. Jag föll pladask!

Den stilige surdegsbagaren.

De sista av sommarens tomater slank ned.

Sedan skulle Valdars stjärna upp i fönstret.
Man måste ju faktiskt prova...

Man måste också bygga robotar! Valdar älskar dem, och jag med. Årets första julklappstips! Hittade dem i onsdags hos Mor Karin. Vi bygger en eller ett par varje dag, Lockhåret och jag.

Annars knåpar jag på med julklapparna här men önskar mig mest av allt inspiration. Jag har för mig att jag brukade sticka? Just nu är det mest bak och matlagning som får igång mig...

Ha en bra vecka!
So, a small sunday-entry. We are beginning to tune in on the season. Baking, preparing Christmas gifts and decorating the apartment. Little V is building himself a small and sweet army of tiny card-board robots. Well, I've been building quite a few myself...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar