Från Zickermans värld

lördag, januari 21, 2012

Vissa saker tar för lång tid

Det tar alldeles för lång tid för mig att bli frisk. Jag har varit sjuk i över två veckor och visst är jag lite bättre, men fortfarande långt i från frisk. Händer det inget revolutionerande i morgon blir det läkarbesök igen på måndag. Så ytterst tråkigt. 

Det värsta med att vara sjuk, förutom att man inte mår bra, är ju att man inte orkar göra ett enda någe alls. Fruktansvärt långtråkigt. Jag är både less och tvär. 

I dag hade Kulturskolan öppet hus här i förorten, så V och Björn var nere och se vad som fanns. Tyvärr var dansuppvisningen slut, men trumpet och tuba kunde man få prova. Roligt, men det verkar som att det är dans och fiol som står på önskelistan om lilla V själv får välja. 



Ett stygn då och då, i evighet amen. 



Det här är dagen när det började skymma straxt efter att det blev ljust.



Knack-knack

 Inifrån Vs rum hör man mest musik, och legoljud. Soundtracket till "Oh Brother" går runt runt runt och själv ligger jag i soffan (som vanligt) och lyssnar på First aid kit. Rysligt bra, och ungefär vad jag pallar med. Var har jag lagt bricanylen nu då... 

Underbart fin flanell från Alewives Fabrics.

Hoppas att ni har en fin lördag i rimfrosten. 

1 kommentar: