Från Zickermans värld

onsdag, april 04, 2012

Stilla veckan

Under över alla under! I dag har vi en smula mottagning här på Söderäng, så jag lägger upp några bilder från dagen. Det är strålande sol och smällkallt. Vi har lite frisk-luft-förgiftning; d v s är helt nöjda med att vara här, men är lite för trötta för att få något riktigt vettigt gjort. Skönt att vila. Försöket med lunch nere vid bryggan gick sådär, låt oss säga att vi åt snabbt. Nu är det lite pyntat i stugan och om jag kan uppbåda lite energi skall jag och V göra påskgodis här om en stund. Annars tar vi väl det i morgon. Skönt att vara lediga!



Världens finaste påskkyckling - täljd och målad av Nicke Helldorff



Ett fotografi av min far, troligtvis i samma ålder som V är nu ungefär. 



Storstickaren själv. 

Hoppas att du får en fin och lugn påsk. Vi stannar här ett par dagar till och hoppas på några grader varmare, även om jag har förstått att det snarare skall snöa mer än mindre. Det får gå det med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar