Från Zickermans värld

fredag, april 04, 2014

Solig aprilfredag

Det blev en riktigt bra dag i idag. Soligt och ganska varmt. Jag fick äntligen träffa Lina, prata och promenera runt Mariatorget. Titta på fina vintagebarnkläder, äta kardeummabullar, oja oss över små blommiga hättor och mjuka barnkoftor. Sedan gjorde jag ett välbehövligt besök hos frisören, jobbade en stund, handlade ljuvliga tryckta bomullstyger på Afroart och köpte ljuvliga blommor. Ranunklar, kungsängsliljor och påskliljor.

Kungsängsliljor alltså. Det är något alldeles särskilt med rutiga blommor! Sedan är jag lite uppspelt av olika anledningar. Jag önskar att allt faktiskt faller på plats snart. Så att det blir lite lugn och ro. 

Nu skall jag sätta igång med koftstickningen. Har fått för mig att Clara är precis perfekt till alla klänningar som snart vill komma ut och användas. 

Ha en fin helg!




1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag! Rutiga blommor är verkligen speciella.

    SvaraRadera