Från Zickermans värld

tisdag, augusti 19, 2014

Österbybruk

I torsdags tog jag tåget (direkt, jo-jo!) från Älvsjö till Uppsala och i fredags reste vi tält och gjorde i ordning det sista för Ullmarknaden på Stallbacken i Österbybruk. 

Nära 40 utställare från projektet jag ledde under våren "Från lamm till tröja" var på plats under lördagen och söndag. Det var väldigt hög kvalitet på allt som såldes och på de workshops besökarna kunde gå. Sedan var vädret på vår sida och tillsammans med allt annat bruksmiljön har att erbjuda av guidade turer, orangeriet, utställningar, hantverksbutik och inte mindre än två keramiker med verkstad på bruket fanns det verkligen alla förutsättningar för en finfin helg. Flera hundra besökare kom! 

Sedan var det dags för ännu en kväll i Stockholm och på söndagen for jag hem till ön igen. Med flygplan. Så otroligt extravagant. Lite som den överjordiskt goda frukosten nedan som jag åt innan. Lyxigt. 

Men inte lika lyxigt som att komma hem till vårt hus och min fina familj, nu uppdaterad med en sandlåda. Ni kan ju tänka er var Helmi spenderar dagarna. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar