Från Zickermans värld

torsdag, oktober 23, 2014

Hemma

Vansinnigt skönt att komma hem igen. Vansinnigt skönt att också känna att det känns som hemma. I tisdags skjutsade vi en hemskt nervös storebror till flygplatsen. Det var dags att flyga till Stockholm! Här på ön är det höstlov vecka 43 så Valdar kunde inte bara vara hos mormor och Janne - han kunde hälsa på sin gamla klass i skolan också! Ett kärt återseende. Flygresan gick fint och på söndag kommer han hem igen. Färjan får han inte åka själv förrän han är 13 år.

Själv styr jag upp det ena och det andra, förbereder mig på några arbetsintensiva månader - gläds åt att jag faktiskt har jobb igen och att det är ett nytt bokkontrakt på väg hit. Tänk va. En till bok, som jag får göra.

På måndag är det dags för yoga igen. Längtar efter det. Tills dess gläds jag över grannar, höst, gotländska valnötter, en chef som börjar bli en riktigt god vän och lugnet. Livet här är så mycket lugnare. 

Bilden längst ned är en slags "läser just nu"-lista. Tack och lov för att det finns bibliotek. 


1 kommentar:

  1. Ser härligt ut. Tänk att barnen blir stora att de kan flyga själva. Det var så härligt att träffa dig igen på kursen - så inspirerande.

    SvaraRadera