Från Zickermans värld

tisdag, mars 10, 2015

Papperspyssel - nu är den här

Den sjunde mars var det dags för boksläpp i Stockholm i en av mina favoritbutiker - Svensk Hemslöjd. Jag är så glad att boken är här, att den har blivit så väl emottagen och att jag fick möjlighet att fira det med så många vänner, bekanta och intresserade. 

Det blev en riktig kalasdag! Under dagen hade Djura Bok & Pappersverkstad en pop-up butik i butiken så att den som ville kunde köpa med sig riktigt fint papper, falsben och washi-tape med sig hem. Vi inledde med ett samtal mellan Frida Engström Arnqvist och mig om boken, papper, slöjd och   lusten till att göra själv. Sedan signerade jag böcker, pratade mer papper och åt kanelbullar. Jag hann till och med handla med mig både papper, washitape, lingarn och ett par härvor visjögarn - förstår ni vilken lyckoshopping? Ingen konsumtion går upp emot att köpa verktyg och hantverksmaterial. 

Här är lite bilder från dagen, jag skall se om jag kan hitta några till. Sedan är det en bild från Visbys trevligaste bokhandel där jag också hittade min bok i hyllan - ni hajar ju att detta måste dokumenteras. 

Avslutningsvis är det två bilder ur senaste "Handarbete och Pyssel", Expressens bilaga - där det är med ett reportage på inte mindre än tre uppslag om boken om mig. Bland annat beskrivningar på en girlang och ett hänge. Kika gärna i det! 

Det börjar kännas lite verkligare nu. Tänk att den är här och ute i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar