Från Zickermans värld

fredag, oktober 02, 2015

Bokhöst

Med hösten kom bokmässan och med bokmässan kom min och Malin Nuhmas bok. 
"Sticka sjalar, halsdukar och lite till".  Den kom och jag fick åka till bokmässan och berätta om den. Om den och om Papperspyssel som kom där i våras, i mars. Två böcker under 2015. Vilken grej. 

Jag flög till Göteborg och satt där på Bonniers Faktascen. Inför publik. Pratade om stickning, om ull och om varför jag tycker att det är viktigt att göra. Göra själv. Sicken lyx. Jag fick krama några vänner också, äta middag med förlagskamrater och köpa en försvarlig mängd böcker. Jag fick flyga vidare till Stockholm, ha boksläppskalas på Svensk Hemslöjd och fira med kära vänner. 
Jag fick flyga hem igen med trötta fötter men stolt som tusan. 

Jag gillar den här boken hörrni och är väldigt tacksam för att jag har fått göra den. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar