Från Zickermans värld

fredag, maj 27, 2016

Hantverksbyte








Vet ni vad jag verkligen gillar? Hantverksbyten. Efter att jag velat i eviga tider över vilka favorittyger i skänken som skulle göra sig bäst tillsammans gjorde Eva som sytt väskan och jag ett urval under Kristi Himmelsfärdshelgen. Det blev tyg med mumintryck från Finlayson, ett yttertyg från Kokka Fabric köpt i Berlin hos Frau Tulpe för flera år sedan och så blocktryckta favoriter från Afroart. Jag är supernöjd.

Vad det är för väska? En väska för broderi och annat handarbete med flikar som är försedda fickor och fack av olika slag. Så att slarvmajor som jag som ofta har med mig handarbetet ut och i väg kan hålla lite ordning - med stil.

(bättre färgåtergivelse på den undre bilden)


 Stort tack Eva. Jag älskar väskan!

2 kommentarer: