Från Zickermans värld

onsdag, februari 27, 2013

Dagsmeja






Vi firar sportlov. Jag har funderat över det uttrycket, att fira lov. Men jag kan verkligen säga att det är precis det vi ägnar oss åt. Det är obeskrivligt skönt med tid att umgås, med frisk luft och tystnad. Skogens lugn, solsken över all snö, bästa utsikten genom köksfönstret - rätt ut över klarälvsdalen. Dagarna bjuder till och med på lite arbetsro. Vilken tur vi har som kan åka hit, till mamma och J. Jag tror att jag kom till Likenäs för första gången när jag var kring 6 år. Lyllos mig.

Somliga av oss åker skidor, andra spark. Jag och Pärlan tar oss fram i omväxlande sele och vagn samt i mitt fall; per Lundhagskänga. 

Jag undrar om vi inte firar 15 års jubileum i år, jag och mina kängor. Vilken kärlekshistoria. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar