Från Zickermans värld

torsdag, februari 07, 2013

Lite ljusare

I dag har jag bakat. Vädret inbjöd inte precis till någon långpromenad, både jag och Pärlan är halvförkylda och ja - på söndag får vi lite speciellt fikabesök så det är läge att baka lite. Sockerkringlor, chokladsnittar och kardemummakakor. Premiär för kringelbak här!




Sedan kom ett paket jag har längtat efter, även om det verkligen gick i en rasande fart när jag väl beställt. Ta en titt på Anïves hemsida. Fina, välgjorda och ekologiska barnkläder. Som det skall vara.














Annars? Mer vardag. En vardag som börjar ljusna lite. Köpte hem vårblommor och körsbärsris. Björns avhandling är inne till första granskning, och det är som att det lite granna går att andas här hemma. Så vi skall passa på att städa och jag stickar på. Försöker koppla på inspirationen och kreativiteten när det finns andra händer som kan hålla i Pärlan. Det är inte alltid lätt, men oerhört lärorikt och nu har vi fått se hur omslaget skall se ut. Och vad boken skall heta. 

Det är så roligt att se hur boken växer fram! Jag är så glad och tacksam för att jag får vara med och göra det här. Självklart börjar man fundera på vad som skulle kunna komma ur det här projektet, vad händer sedan? Men just nu är Nu alldeles lagom mycket att koncentrera sig på. Jag skall försöka skynda på mitt tillfrisknande och få lite mer gjort. En sak i taget bara, så skall det bli bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar