Från Zickermans värld

torsdag, november 14, 2013

Mera höst





Regnigt och kallt i dag vid Brunnsviken. Men vackert är det. Alla bruna, grå, bleka och lite vattniga färger. Det gula gräset och vassen. Rostbruna löv. Stålblått vatten och blekblå himmel. Knallgula löv. Stilla, knotigt, avskalat, hårt och mjukt på samma gång. Vilken kontrast de här grå dagarna är mot de soliga, men ändå en fantastisk palett. Tack och lov för islandströjor och regnjackor. Och för barn som sover länge (TRE timmar) i vagnen. 

Nu är Bs avhandling på provtryck. Bara en sådan sak!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har precis fått tag i boken som innehåller ditt Grimslättsmönster. Jag undrar om du har ett bra förslag på vad jag ska använda för garn till de färgade delarna. Kan jag köpa detta någonstans eller kan man färga själv?

    mvh Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla! Vad roligt! Hör av dig till Sara Toreld på Grimslätt (www.grimslatt.se) och fråga om hon har lite färgat. Tyvärr har jag inte det längre, annars hade du gärna fått tag i det genom mig. Jag vet att Sara har färgat upp lite emellanåt! Annars har jag använt Färgkrafts färger när jag har färgat. Får du inte fatt i just Grimslättgarn kanske det kan finnas andra bra ullgarn med rätt färger? Visjö exempelvis. Det är en helt annan känsla på det, men jag tror att det också kan bli fint - även om det blir som extra fint med garn från Grimslätt! Lycka till!

    SvaraRadera