Från Zickermans värld

onsdag, maj 14, 2014

Födelsedag, spinnhus och Österbybruk

Nu har jag landat hemma efter två fullspäckade arbetsdagar - men först var det födelsedag. Vänner, familj och tårta. Lite kalas. Blommor, böcker och det sista kalaset i Vita tornet med all sannolikhet. Kanske blir det ett tvåårskalas här också, eller så tar vi det ute någonstans i sommar. Något säger mig att juli 2014 blir en flyttkartongernas månad. 

I tisdags for vi på studiebesök till Båvens Spinnhus med projeket jag arbetar inom. Det var en fin resa och ett riktigt fint besök. Väldigt inspirerande. I dag var det dags för en riktigt fullmatad mötes förmiddag innan vi satte oss i bilen och for till Österbybruk för att kolla lokalen för nästa veckas konferens. Det var tur kan jag säga. Förhoppningsvis kan vi ordna om och rätta till redan i morgon. Håll en tumme är ni snälla. 

Men Österbybruk alltså. Vilket ställe. Åk dit! Fika på Hembageriet, promenera i bruksområdet och kring orangeriet - ta en titt i Katarinas Perssons fina butik Sadelmakarlängan. Den 5 juli öppnar också den utmärkta utställningen Helylle ...eller? och den 16-17 aug arrangerar vi Ulldagar under Vallonbruksdagarna. 

Missa inte det.

Nu i kväll kom jag hem till födelsedagsbok, jordärtssoppa och getosttoast. Det känns fint att vara hemma och det känns riktigt fint att hemma snart ligger någon helt annanstans. 

Ha en fin vecka!



















1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Kul att läsa om konferensen du ordnade i Österby, eftersom jag själv är därifrån :)
    Jag är intresserad av att läsa mer om "Ulldagarna" i augusti. Jag funderar starkt på att planera en resa hem till Österby då, men jag vill gärna veta vad det innebär och vad det kostar och så. :)

    SvaraRadera