Från Zickermans värld

måndag, maj 05, 2014

Stickhelg i Syninge

I helgen fick jag möjlighet att vara med på något makalöst trevligt. En stickhelg på Syninge Kursgård i Roslagen. Helgen arrangerades av Angeli på Garngalleriet och upplägget var lika enkelt som genialt - en hel helg (sic!) med måltider (fantastiska) och tid att prata och sticka. Inga kurser, bara tid att sticka. För ni vet kanske hur det är med stickade och andra kreativa själar? Man kan inte låta bli att visa varandra och lära sig ändå. 

Kursgården har alla kvaliteter man kan önska sig med god mat, fina omgivningar och rymliga fina lokaler. Sedan hade Angeli med sig att axplock av alla fina garner hon säljer - vilket bland annat ledde till att jag bekantade mig med ett par Isager-garner. Början till en fin och lång vänskap vad det verkar som. 

Annars är jag mest av allt glad över att jag äntligen hade tid och ro att sätta igång med Koftan Clara (efter noggranna provlappar vill jag dock påpeka) där tre storheter förenas. Solkustens härliga tvåtrådiga ullgarn, Vifflas fina mönster och flätor. 

Åh vad fint det blir!

Tack snälla Heléne för att du tog med mig.












1 kommentar:

  1. Det ser jättehärligt ut. Jag måste börja sticka igen. I sommar kanske.

    SvaraRadera