Från Zickermans värld

söndag, december 21, 2014

Vintersolstånd

Vilka veckor det har varit. Det känns inte som att jag har varit frisk sedan någon gång i oktober - sådär helt frisk alltså. Det skall avgjort bli bra med vila, på alla sätt. Men det har varit en bra månad också. Massor att göra. Barnen, familjen och julen. Mina tre arbeten som sköts parallellt - spännande och viktigt alltihop. Fin julfest med förlaget, tid att träffa några vänner helt kort. Krama pappa en stund. 

Besök av fina vänner, utflykter med påminnelser om vilken vidunderlig plats vi nu bor på. Nya bekantskaper och vänner. Raggsockor, sillinläggningar och kardemummakolor. Avslutning i domkyrkan, biobesök och raggmunksmiddag med Valdar. Julgran, världens finaste kofta (jag säger såhär - snart kan den koftglada blir RIKTIGT glad vid ett besök på Yllet Inredning) i tidig julklapp och pepparkaksbak.

Det finns mycket att vara tacksam för. Nu vill jag bara komma i kapp. Komma i kapp och ladda om. Korrmanuset för Papperspyssel är på väg över havet till mig. Det skall bli spännande att se ord, foto och bild. Så det blir en jul som är nästan ledig. I slutet av ledigheten finns en kort resa till fastlandet. Men vi stannar hemma och firar jul och det nya året, och i dag vände det. 

Nu går vi mot ljusare tider.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar