Från Zickermans värld

tisdag, maj 22, 2012

Sovkorg

När Valdar var liten köpte mamma en fin korg, på hjul som vi kunde ha lite varsom i lägenheten när han vilade. Sanningen att säga så tror jag inte att han sov en enda natt i sin spjälsäng, men korgen var perfekt för dagvila. Nu kände jag ändå att det skulle vara kul att klä om den. Sagt och gjort. Jag klädde in skumgummibitarna i de finfina blocktryckta bomullstygernafrån Bangladesh, så nu återstår att ordna en sänghimmel i något lagom transparent tyg. Vi får väl se vad det blir.



Heléne har stickat en fantastiskt fin kofta till Liten. Nu har den fått knappar och väntar bara på en lagom sval sommarkväll. Annars har jag bäddat i korgen med lektäcke, örngott och filtar. Det är en bra stund kvar, men det är också skönt att bli klar med saker.

 


Visst är den ljuvlig? I mjukaste Visjö!

3 kommentarer:

  1. You feather your nest so beautifully...

    SvaraRadera
  2. Så mysigt den nya människan kommer ha det!
    Jag antar att du redan vet allt om filtmakeriet, men jag vill bara passa på att rekommendera deras babytäcke-kardflor. Jag håller på att sy ett ulltäcke just nu, och det blir underbart! Tanken är att hela familjen ska få ulltäcken, men jag börjar i liten skala :)

    SvaraRadera
  3. Åh! Tina! Nu blir jag ju sugen... Tänker att Valdar skulle behöva ett mystäcke.

    SvaraRadera