Från Zickermans värld

söndag, november 22, 2015

Novemberhelg

Det blev en välbehövlig helg. Först en fredag med lugn frukost och besök av en kära vän - Annika - som kom med stickning och fint fika. Hon väntar som bäst på att alla detaljer skall lösa sig så att hon kan öppna sin fina butik "Under valnötsträdet" på riktigt. Jag är ivrig, riktigt ivrig. In och kika vettja!

Sedan under eftermiddagen var det dags för Valdar och mig att ta båten till fastlandet för en finfin och lugn helg med en annan utmärkt elvaåring och hans lika utmärkta mamma. Precis vad vi behövde. 

Det blev en helg av fika intill sprakande brasa, trevliga - långa - samtal, äventyrsbad, fantastisk skaldjursmiddag och lugna helgfrukostar tillsammans. Tid att prata, tid att tänka och tid för vila. Valdar är väldigt nöjd med helgen - det är jag med. Nu väntar en skön söndagskväll och i morgon planerar jag för en lång promenad - för i fredags kom en del spännande besked jag har väntat på. 2016 och 2017 blir två spännande år, men det visste vi ju redan. 

Hoppas att ni har haft en fin helg!

Ps. Man kunde ju ana att jag skulle trilla dit på ostron. Det kunde man verkligen ana... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar