Från Zickermans värld

tisdag, november 03, 2015

Rejält retro, Syfestival och slott.

Vi har ett så spännande uppdrag Frida Arnqvist Engström på Kurbits och jag. Och nu var det pressvisning av utställningen det uppdraget är knutet till. Rejält retro. Sug på den karamellen! Rejält ... Retro. En utställning producerad av ett av mina favoritteam bland utställningsproducenter på ett av mina absoluta favoritmuseum!

Målade trämöbler 1750-1850 från hela landet. Skrin, skåp, golvur - kistor, en säng och ett par vaggor. Fint att komma så nära föremålen, fint att se så många samlade. Jag får anledning att återkomma!

Sedan vankades det podinspelning där jag fick göra gästspel i Nördic Knitting. Vilken grej! Och alldeles strax var det dags för syfestival med massor av ny inspiration, vänner att hälsa på och garn och tyg som bara måste hem till ön med mig. Däremellan några riktigt spännande möten som kommer att leda till spännande saker om allt faller väl ut. Verksamhetsåret 2016/2017 ser spännande ut om en säger...

Jag avslutade helgen med att fira en fin vän från fyllt 40 på slott i Uppland. Inte alls tokigt. Slott, afternoon tea, middag, frukost och kvällsbad under bar himmel. Det blev söndag i Bro med småkakor, vietnamesiska färska vårrullar och småkakor.

Sedan flög jag ända hem. Hem till oss mitt i Östersjön.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar