Från Zickermans värld

söndag, augusti 30, 2015

Återblick - Mat, mellanrum och möten.

Efter ytterligare någon dag av rökt fisk från Lickershamn och mat ur vår lilla trädgård for jag till Stockholm. Jobb, tid för vänner, lite mer jobb och fin pressvisning av Sarah Corbetts utställning "Gentle Protest" på HV Galleri, Handarbetets Vänner på Djurgården i skolan. Det var väldigt trevligt att träffa Sarah, fint att se utställningen och att komma tillbaka till skolan. Läs mer om Sarah på HVs hemsida och se utställningen om du kan.

Själv fick jag hasta till närakuten vid Gullmarsplan för att slutligen spendera halva natten på Astrid Lindgrens barnsjukhus med en omkullcyklad Valdar med hyfsat allvarliga skador. Inget vidare, han hade tur - jag vill inte riktigt tänka på vad som hänt om styret hamnat vid sidan av höftbenet.

Tack vare goda vänners hjälp gick allt trots allt ganska smidigt och dagen efter kunde han leka lugna lekar med kompisen han skulle sovit över hos (de hade laddat för detta i flera månader).

En rolig sak - mina armband finns nu att köpa på Svensk Hemslöjd på Norrlandsgatan 20 i Stockholm! Snart finns där också fler halsband. Jag skall bara få tid att göra dem.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar