Från Zickermans värld

tisdag, mars 04, 2014

Fårfesten i Kil

Jag har precis börjat arbeta som projektledare i ett ullprojekt som hemslöjdskonsulenterna i Upplands län driver - Från lamm till tröja. Den här delen av projektet inleddes - åtminstone för min del - med en resa till Kil och årets Fårfest. Det var bland det bättre i mässväg jag varit på och är ett utmärkt exempel på vad man kan göra med fokus, kunskap och världens engagemang. Jag kommer igen kan jag säga. Tre dagar - fullt ös och allt som rör fåret, kan det bli bättre? 

Vi åkte buss från Uppsala och sov en natt i Karlstad - två dagar fick vi på fårfesten. Läs mer på hemsidan för arrangemanget och boka nästa års Fårfest redan nu. Underbart! 

Jo, det lutande huset nedan. Fikatips i Örebro - cafét i Wadköping! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar