Från Zickermans värld

måndag, april 07, 2014

Mästaren, Margarita och våfflorna

Som nästan alla helger i april så rasslade den här iväg. Lördagen spenderades med att äta brunch på Elverket och sedan se en föreställning på Dramaten - Mästaren & Margarita. Jag såg en annan uppsättning av den på Stadsteatern 2008. Leif Stinnerboms, med Ale Möller band på scen. Det är väldigt spännande hur vansinnigt olika och lika två uppsättningar kan vara. Jag är förtjust i båda. Något jag verkligen uppskattar med teater är eftersmaken, efterklangen. Det tar flera dagar innan det är ur systemet. 

Dramatens Mästaren bjöd på en vansinnigt fin scenografi, skådespeleri i världsklass och ja - jag är glad och nöjd. Elin Klinga, Jennie Silfverhjelm, Per Svensson, Hans Klinga, Per Sandberg och de andra i ensemblen tog med oss någon annanstans i tid och rum den där lördagseftermiddagen. Tack för det. 

Söndagen spenderades i Bro med långdragen frukost, våfflor, täljning på trappan och kaffe i solen. En utmärkt söndag, möjligen med lite för lite stickning. Jag måste komma igång med koftan Clara nu.

Ha en fin måndag!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar