Från Zickermans värld

söndag, maj 18, 2014

En försommarhelg

Egentligen är det skandal. Jag har inte hunnit sticka en maska på hela helgen. Varken tid eller fokus. Framförallt kanske ork. Märkligt egentligen. Man borde ju göra mer av det man mår bra av.

Det är det synnerligen dags för nu.

Men jag har gjort andra bra saker. Smörgåstårta med goda vänner. Solsken, familjen, vänner och i dag var vi hos farmor. Pappa, V och jag.

Finaste, käraste farmor. Hur jag saknar dig varje dag.

Nu orkade hon inte vara uppe hela besöket ut. Vi drack kaffe och V fick berätta om flytten till Visby. Om hur han ser fram emot det, att bo i radhuset, att ha fotbollsplanen bakom huset.

Det väntar en späckad vecka, minst sagt.  Kanske borde jag sticka några maskor ändå.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar