Från Zickermans värld

måndag, oktober 13, 2014

Att landa lite till och hörde ni - det var deadlinen som swischade förbi

Vi har en nästan unik chans nu när vi formar vår nya vardag här. En chans att skapa en vardag vi vill ha - vi är inte fria helt och hållet givetvis. Det finns som alltid en del yttre ramar att förhålla oss till, men ändå. Vi kan skapa oss nya traditioner, nya vanor. Så det gör vi nu. De flesta av dessa handlar om att vara mer tillsammans. För att det finns tid till det nu, mer tid. Till att spela tärning, cykla, gå på kondis och gå och lyssna på musik i en ruin under Kulturnatten. Vi har hunnit en tur till Stockholm också, hela familjen. Träffa en del släkt och vänner. Valdar längtar tillbaka till sin gamla klass. Givetvis. Konstigt vore det annars, men han tyckte att det var skönt att komma hem sedan. För det är lugnare här. Vi är lugnare här. 

Det var härligt att komma tillbaka till jobbet på Yllet inredning också. Även om jag bara jobbar lite grann så trivs jag väldigt bra i det sammanhanget, med Frida som äger och driver butiken. 

Det blev en tur till höstmarknaden på Skansen i alla fall. Härlig hösttradition! Kvällsbåten hem sent på söndagen och alldeles för trötta barn på måndagen. Men det gick. 

På måndagen efter gjorde jag något jag nog inte visste att jag skulle våga. Jag anmälde mig till en yogakurs. När jag skriver det här har jag hunnit med tre lektioner och tänker att det nog finns plats för mig i yogan. Det finns plats för yogan i mitt liv. Det var detta med nya mönster. 

Jag lyckades hålla deadline med boken också! Inte för att jag inte trodde det, men det är faktiskt något närmast magiskt. Hur det infinner sig ett mellanrum i både kropp och själ liksom. Det betyder ju inte att allt är klart, tvärt om - men det betyder att arbetet går in i nästa fas. 

Mer om boken får nog komma i ett alldeles eget inlägg, för nu får jag visa lite smygbilder. 

Tyvärr har hela den här helgen varit ett töcken, eftersom att hela familjen fick magsjuka i torsdagsnatt. I går tog den ett varv till - men vi lever på hoppet nu så att säga. Jag hann i alla fall kika lite på Hermannas samling hos hemslöjdskonsulenterna här i Visby innan det bröt lös. Jag skall tillbaka en annan dag för att fortsätta med det. Men det finns en hel del godbitar där. Fortsättning följer.

Ha en fin vecka. Jag hoppas att jag ändå jag cykla iväg till yogan i morgon. Kan jag inte det, hoppas jag att jag kan landa i det också. Detta med antingen eller alltså. Något att vänja sig av med. 






















1 kommentar:

  1. Yogastudion har även varit min hemvist under ett antal åt, från att Lukas var född tills att Jennie var två. Sen gav jag upp då det var för krångligt att fixa hjälp varje gång jag skulle iväg.

    Fina bilder.

    SvaraRadera