Från Zickermans värld

måndag, november 10, 2014

Besök






Vi har haft en fin helg. I fredags åt vi lunch tillsammans nere på stan, bara Björn och jag. Kan inte minnas när vi gjorde något ensamma senast. Som i utan barnen. Det är nog inte så tokigt att göra det ibland, det var verkligen mysigt. Sedan lånade vi böcker på Almedalsbiblioteket. Det är ett fantastiskt bibliotek! Nästan oslagbart faktiskt. 

I fredags kom min pappa hit med eftermiddagsbåten. Vi for direkt och hämtade Helmi på förskolan och sedan hem där Valdar väntade. Det var en fin helg med tärningsspel, hummermiddag, jobblördag på Yllet Inredning för min del och sedan middag med Valdar och pappa på Bakfickan. För drygt 13 år sedan åt Björn, pappa, farmor och jag middag där - och det kändes himla fint att äta där tillsammans igen. Helmi är inte så road av restaurangbesök ännu och Björn avstår gärna så vi njöt av knäckemackor med inlagd strömming, fisksoppa (Valdar), piggvar (pappa) och moules frites (jag). Jag fick höra om dagens utflykt till Lickershamn och Jungfrun. Sedan traskade vi hem till Helmi, Björn och äppelkakan. 

I söndags tog vi det hemskt lugnt här hemma. Jag är verkligen inte frisk, så det fick bli en kortare utflykt till Själsö med gott fika och en stunds promenad och stentitt i Själsö Hamn.  Sedan var det dags att skjutsa pappa till båten och det känns faktiskt lite tomt, men fint att han var här några dagar. 

I dag har jag varit på ett spännande möte med en stor ungdomsgård här i Visby kring ett av projekten jag leder nu för Vuxenskolans räkning här på ön. Önskar bara att jag var lite piggare. Det finns så mycket jag vill hinna med. Försöker att tänka att vila har sin tid, att den tiden är nu - istället för att gräma mig sönder och samman över att det inte blev någon yoga för mig i dag. Jag hade verkligen behövt det, men i dag gick det inte. 

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar