Från Zickermans värld

lördag, februari 14, 2015

Februari


Så kom februari. Med förkylningar som inte vill ta slut, det där sega i att inte hinna komma igång med jobbet innan man blir sjuk igen. Men också med soliga dagar, med yoga flera dagar i veckan, med besök så efterlängtat att det sjöng i bröstet, med promenader vid havet och massor av stickning. 

För snart är det deadline igen! I höst kommer det en stickbok.

I tisdags eftermiddag kom ett paket i brevlådan här utanför. Ett som doftade tryckeri. Boken är här nu, alldeles på riktigt i mina händer. Färgglad, lekfull och förhoppningsvis inspirerande. Det är knappt så jag kan tro det! Vi firade med pampig tårta från Norrgatt. 

I dag är det alla hjärtans dag. Jag vaknade med ont i bröstet och bråkig andning. Fortfarande inte frisk. Men min käraste B hade bakat scones på vaniljkvarg (Helmis kommentar - Det här var otroligt gott pappa!) , kokat kaffe och dukat fint med barnen. Härlig frukost, långt badkarsbadande med lillebarnet "Mamma, jag är din lilla fisk och den lilla fisken vill bli kramad" och nu är det visst strömavbrott över exakt hela Gotland. 

Så kan det gå. Så nu sparar vi på batterierna, lyssnar på tystnaden när både barnen och ljuden vilar. Kanske sticka lite? 

Ha en fin dag.



1 kommentar:

  1. Förkylningar verkar plåga både norr och i söder.Vi får hoppas på snar bättring även för dig och de dina.Glad att höra att en ny stickbok kommer till hösten.Ser verkligen fram emot den.Ha det så bra.

    SvaraRadera