Från Zickermans värld

onsdag, november 25, 2015

I måndags

I måndags var jag ledig, eller rättare sagt - jag tog mig tid. Tid att bläddra i böcker, skissa, packa upp och om, klä mig varmt och ta en riktigt lång promenad.

Det blev inte så mycket borde som behöver. Det är nog himla viktigt att ta sådana dagar ibland. Livsnödvändigt, men såklart väldigt mycket svårare än vad det verkar. Jag förstår inte riktigt varför det är så svårt, egentligen är det lika mycket arbetstid. Återhämtningstid.

Här kommer lite bilder från en väldigt inspirerande promenad, att spara nära hjärtat när det behövs inspiration fort. För det för det ibland - och nu är det snart dags för en sådan period igen.

Men nu tillbaka till i måndags och den här vidunderligt vackra platsen vi bor på.

Vantarna längst ned förresten - det är "Alltidvantarna" ur min senaste bok. Stickade i Rauma finull, på tunna stickor. Långsam -  och krånglig stickning.
















1 kommentar:

  1. Idag är också min dag då jag kan rå över min tid.så fin skildring av en dag då både stillheten ,naturen och kreativiteten får plats.Fantastiska bilder

    SvaraRadera