Från Zickermans värld

torsdag, april 25, 2013

Vänta ut

Lillasysters tänder för entré med samma intensitet som storebrors gjorde. Feber, gråt och bök.

Inte mycket sömn i natt, lite mer på dagen - åtminstone för henne. Ändrade planer i dag, vi fick vara hemma - men under eftermiddagen kom jag faktiskt äntligen ut själv en hel timme. Rask promenad i den dammiga våren. Precis innan jag avslutade rundan möttes jag av en fantastisk vitsippsbacke. Underbart!

Börjar så smått längta efter saker igen. Som att springa. Eller längta kanske är fel ord. Ser fram emot, det är det jag gör. Jag ser fram emot det. Jag vet inte riktigt när det blir. Det är lite som att jag smyger mig på det. Är så otroligt mån om att det skall fungera, och tror nog att jag verkligen behöver den där tiden själv.

Men nu skall vi rida ut den här tandstormen med Pärlan och hoppas att det blir en lugnare natt. Kanske skall jag lägga mig bakom henne i sängen och sova helt enkelt? Eller så tar jag fram lite tyger och planerar sömnadsprojekt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar