Från Zickermans värld

söndag, april 26, 2015

Trött men glad ändå

Tänk att det kan vara såhär. Grilla middag en lördag i slutet av april. Fast det regnar. Ha ett alldeles eget rum där vi kan sitta och göra armband tillsammans och INTE behöver plocka undan när det är dags att äta. Att gå och se hur rabarbern tar sig bortanför krusbärsbusken och se till så att klockrankorna inte blåst sönder, det är alldeles underbart. Bättre än vi kunde föreställa oss för ett år sedan. 

Så, jag vilar mig frisk. Vi har bakat chokladscones, donat med det ena och det andra. Björn har fyndat bokhylla till Helmi och så har jag stickat på västen till Helmi. Mönstret heter Lark och kommer ur "Finstickat" av Helga Isager. Jag stickar den i underbara Dandelion Sport från Morris garn. Väldigt mjukt, fina maskor och handfärgat av Anna som verkligen vet vad hon pysslar med. 

Monterat den sista sömmen på en alldeles underbar kofta till Helmi och fått höra ruskiga historier. Sådär ruskiga som de bara kan vara när en snart treåring med rejält ordförråd skall berätta något läskigt. 

Helmi har helt och hållet förälskat sig i koftan som bästa Britt-Marie har stickat. Den är på nu, så att säga och tas inte av. 

Än så länge en fin helg. Håll en tumme för att jag fortsätter friska på mig. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar