Från Zickermans värld

fredag, juni 05, 2015

Hej försommar - hej helg


Vilken vecka alltså. Ingen jag vill ha åter - även om det absolut har haft sina höjdpunkter. Som det broderade vykortet som kom i går när jag var så trött att jag trodde att jag skulle lösas upp i konturerna! Ett broderat jättefint ett från bästa slöjdgänget på ön - Austre Slöjdare i Östergarn. 
Annars är jag mest trött och genomslut. Men, nu blir det vila - och i dag hann jag både jobba, ha ett himla fint FaceTime-möte med bästa Frida och åka på utflykt med en ny kamrat till en helt ny bekantskap. En med många gemensamma nämnare och några riktigt bra människor gemensamt. Tänk va! 
Efter ytterligare lite kvällsjobb och en stund i trädgården tar jag helg. Tänk att vi kan skörda sockerärtor och gallra ur lite ätbara rädisor redan. I morgon hoppas jag på fint väder - då skall här inte göras många knop. Jag längtar efter att få tillbaka lite energi, lite sticklust och lite ... lust? Det hade varit härligt! Men tills dess nöjer jag mig med lite ledig och lite sol på näsan. Så säger vi. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar