Från Zickermans värld

fredag, september 20, 2013

Fredag

Jag väntade mig regn i dag, men det blev ännu en vidunderligt vacker höstdag med bästa tänkbara avslutning. Vi har plockat plommon i kamraters trädgård, hälsa på min fina farmor och tagit en liten promenad med henne. Helmi övar sig som bäst på att gå med skor. Inte det lättaste, men väldigt roligt verkar det som. Särskilt när man är envis. 

Sedan har jag spenderat kvällen vid Hellasgården. Men en löp/gångrunda på dryga 6 km, middag under hösthimmel och sedan bastubad. Det var kallt i vattnet, men skönt efteråt. Nu skall jag sticka vidare på sjalen så att jag har något att visa på kursen hos Litet Nystan den 3 oktober. 

I morgon väntar städning, syltkok, ettårskalas, loppis och långpromenad. Ha en fin helg!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar