Från Zickermans värld

torsdag, september 12, 2013

Varmt & stickat


Det är nästan svårt att sätta ord på det, men nu är den faktiskt här. Vår bok! Med text och mönster av Eva Trotzig och mig - samt fina bilder av Malin Nuhma. Det är en märklig och fantastisk känsla att hålla den i händerna, det kommer nog ta mig ett tag att vänja mig vid det. Så just nu går jag och klappar lite på den med jämna mellanrum. Den ges ut av Semic förlag och släpps officiellt i oktober. Håll ett öga här i bloggen för information om boksläppskalas, men håll den 19 oktober! 

Jag hoppas mest av allt att vi kan inspirera till att lära sig mer om svensk ull, materiallust och kännedom överhuvudtaget. Att ta makten över sin stickning, sitt konsumerande av textilier och göra själv om man vill. Förändra, anpassa och använda, om man vill. Det hoppas jag. 

Det finns en del finfina sommarbilder som ligger till sig, snart blir det bildbonanza. Men tills dess. Tänk att den är här - vår bok. Och redan nu går den att bevaka på Adlibris och Bokus. Så att du inte missar den liksom... 



5 kommentarer:

  1. Stort grattis!!!
    Vilken häftig känsla det måste vara.
    Jag väntar med fingret på "köpa"-knappen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad spännande. Gratulerar!

    SvaraRadera
  3. Attans vad du måste vara stolt, GRATTIS!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Ser med spänning fram emot att få boken i min hand.

    SvaraRadera
  5. Åh, den verkar väldigt fin och lockande er bok! Kommer helt klart med på önskelistan även för min del! :)

    Hittade hit till din bok och din blogg via mammagummans blogg och är jätteglad för det!

    SvaraRadera